Bij Eyanosa streven we ernaar om onze klanten tevreden te stellen. Als je niet tevreden bent met je aankoop of als er een probleem is met je bestelling, helpen we je graag verder. Lees ons beleid hieronder om meer te weten te komen over terugbetalingen en retouren.
Retourneren
Retourvoorwaarden
We accepteren retourzendingen onder de volgende voorwaarden:
-
Artikelen moeten binnen 14 dagen na ontvangst worden geretourneerd (conform het wettelijke herroepingsrecht).
-
Artikelen moeten ongebruikt en in hun oorspronkelijke staat verkeren.
-
Bewijs van aankoop (bijvoorbeeld een factuur of ordernummer) is vereist.
Niet-retourneerbare artikelen
De volgende items kunnen niet worden geretourneerd:
-
Cadeaubonnen
-
Afgeprijsde of uitverkoopartikelen (tenzij defect)
-
Gepersonaliseerde of op maat gemaakte producten, zoals paardenhaar- of herinneringssieraden
Hoe een retour aan te vragen
-
Neem contact op met ons via [email protected] of 06 134 94 774 om je retour aan te melden.
-
Verpak het artikel zorgvuldig en voeg jou gegevens en factuurnummer toe.
-
Stuur het pakket naar: Eyanosa, Hengelosestraat 55, 7256 AB Keijenborg
De verzendkosten voor retourzendingen zijn voor eigen rekening.
Terugbetalingen
Terugbetalingsproces
Zodra we je geretourneerde artikel hebben ontvangen en gecontroleerd, krijg je een bevestigingsmail. Als de retour is goedgekeurd, wordt de terugbetaling verwerkt via de oorspronkelijke betaalmethode.
Volgens de Nederlandse wet voeren wij terugbetalingen uit binnen 14 dagen na ontvangst van het geretourneerde artikel of een bewijs dat het artikel is teruggestuurd.
Gedeeltelijke terugbetalingen
In bepaalde situaties kunnen we een gedeeltelijke terugbetaling aanbieden:
Als het artikel niet in de oorspronkelijke staat verkeert
Geen terugbetaling ontvangen?
Als je na de verwachte verwerkingstijd nog geen terugbetaling hebt ontvangen, controleer dan:
Je bankrekening of betaalmethode.
Neem contact op met je bank of betaalprovider, aangezien verwerkingstijden kunnen variëren.
Neem contact met ons op via [email protected], zodat we je verder kunnen helpen.
Omruilbeleid
We bieden omruilingen aan voor artikelen die defect of beschadigd zijn ontvangen. Neem binnen 14 dagen contact op met onze klantenservice om een omruiling aan te vragen. Vermeld hierbij je ordernummer en voeg foto’s van het defect of de beschadiging toe.
Voor gepersonaliseerde sieraden en op maat gemaakte ontwerpen geldt:
Omruilingen zijn alleen mogelijk in geval van defecten of fouten die tijdens de productie zijn ontstaan.
Zorg ervoor dat je binnen 14 dagen contact met ons opneemt en duidelijke foto’s van het probleem meestuurt.
Omdat het gaat om gepersonaliseerde producten, kan het tot 4 weken duren voordat een vervangend artikel klaar is.
Herroepingsrecht
Voor consumenten in Nederland geldt het wettelijke herroepingsrecht. Dit houdt in dat je het recht hebt om je bestelling binnen 14 dagen zonder opgave van reden te annuleren. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde (niet de vervoerder) het artikel fysiek in bezit krijgt.
Uitzondering: Het herroepingsrecht is niet van toepassing op gepersonaliseerde of op maat gemaakte producten, zoals sieraden. Zodra je bestelling is bevestigd en de productie is gestart, kan deze niet meer worden geannuleerd of geretourneerd, tenzij er sprake is van een defect of fout tijdens de productie.
Om gebruik te maken van het herroepingsrecht voor niet-gepersonaliseerde producten, dien je contact met ons op te nemen via [email protected] en een ondubbelzinnige verklaring te sturen waarin je aangeeft de overeenkomst te willen herroepen. Je kunt hiervoor het modelformulier voor herroeping gebruiken, maar dit is niet verplicht.
Vragen?
Heb je vragen over ons retour- en terugbetalingsbeleid? Neem gerust contact op via:
-
E-mail: [email protected]
-
Whatsapp: 06 134 94 774
We waarderen het dat je bij ons winkelt en doen ons best om je een fijne en zorgeloze ervaring te geven.